Студію Techland вже не раз можна було викрити в - скажімо м'яко - «творчому запозиченні». Стародавній шутер Chrome за її авторством явно скидався на Halo, а торішня аркадна гонка nail'd підозріло нагадувала Pure від Black Rock Studio.
Ось і новий проект поляків, бойовик від першої особи Dead Island, при поверхневому огляді здавався калькою з Left 4 Dead 2. Самі посудіть - зомбі-апокаліпсис, четвірка імунних, кооперативне проходження, активне використання підручних предметів як зброї ... Плагіат?
Подібні видивDIзустрічаютьсячасто-густо.
Diablo Island
Відповімо відразу - скоріше так, ніж ні. Однак більшість ідей розробники підгледіли зовсім не в дітище Valve, а в Borderlands. Нам доступний для дослідження цілий тропічний острів, де ми вільні подорожувати (пішки або на машині), винищувати натовпи монстрів, виконувати доручення нечисленних вижили і зрідка відволікатися на перегляд сюжетних роликів. Останні, втім, можна сміливо пропускати - сценарій тут примітивний, а стежити за ним не хочеться. Мабуть, навіть якщо б замість кінцівки ми побачили напис «і тут всі померли», то навряд чи засмутилися б.
Як і Borderlands, Dead Island бере іншим - вона досить вміло підбиває манчкін, що живе всередині кожного з нас.
По-перше, чимало уваги тут приділяється метушні з арсеналом, а також збору грошей та різноманітного мотлоху. Вогнепальна зброя на райському курорті - рідкість, зате всілякі мачете, весла, бейсбольні біти, тесаки та палиці - удосталь. Зрозуміло, у будь-якого засобу умертвіння є свої характеристики, які можна збільшувати, набуваючи поліпшення. А щоб кохана булава не зламалася в самий відповідальний момент, потрібно стежити за її станом і регулярно відвалюватися кругленькі суми за ремонт.
Крім того, зброю та інші корисні в бою предмети не забороняється збирати самостійно. Місцева система «крафта» нагадує оні з Fallout 3 та Dead Rising 2 - перш за все нам треба роздобути «креслення» черговий смертоносної штучки, потім відшукати необхідні деталі і, нарешті, верстак. Вуаля - мачете, що б'є струмом недругів, біта з цвяхами або ще якесь добро відправляється в інвентар. Власноруч виготовлені «іграшки» гріють душу, а бажання змайструвати щось справно спонукає мародерствувати.
До речі кажучи, Dead Island - проект вкрай толерантний. Мало того що тут повно негрів, так є ще ось такі пухкі небіжчики.
Ще один обов'язковий елемент Diablo - подібних розваг - система розвитку. На відміну від Left 4 Dead, кожен герой Dead Island має спеціалізацію: тендітна азіатка Сянь воліє ножі та інше колючо-ріжуче; колишній футболіст Логан чудово володіє метальним зброєю; чорношкірий репер на ім'я Сем Бі не проти розкроїти парочку трухлявих черепів кувалдою або битою; нарешті , не менш чорношкіра дівчина хлопцеві прекрасно звертається з усім, що стріляє, будь то дробовик або пістолет.
«Прокачування», правда, важко назвати сильною стороною проекту. Розподіляти кровно зароблені очки - процедура, безумовно, приємна, але дійсно цікавих навичок мало. В основному нам пропонують нудні покращення в дусі «зменшити витрату витривалості на 5%». Настільки несхожим один на одного персонажам не вистачає по-справжньому унікальних умінь.
Баланс класів теж небездоганний. Грати за спеціалістку по «вогнестріл» виявилося просто нудно - начебто нам належить поливати зомбі свинцем, однак патрони швидко закінчуються, так що мимоволі доводиться вступати в ближній бій. А значить, розправляємося з ворогами ми далеко не так ефективно, як інші приключенцев. Словом, у «Мертвому острові», де пара обойм для автомата - розкіш, подібний герой не дуже доречний. Плюс до всього розмахувати сокирою куди веселіше, ніж затискати спусковий гачок.
Як і слід було очікувати, на дефіцит «м'яса» в грі скаржитися не доводиться.
«Якщо з одним вийшов в путь ...»
Тут треба зробити невелику обмовку: Dead Island - розвага виключно кооперативне. Якщо з вами немає компанії друзів, всі переваги проекту розсипаються на очах. Процес знищення ожилих мерців перетворюється на рутину, поїздки на автомобілі стомлюють ... Не перед ким навіть похвалитися новеньким «епічним» мачете, в кінці-то кінців!
Спільне проходження буквально перетворює творіння Techland. Подорожі від точки до точки скрашують бесіди з приятелями; зомбі вмирають, ледве встигнувши замахнутися кістлявими лапами; раз у раз відбувається щось веселе. Сумувати практично ніколи - тільки що ви сміялися над тим, як звалилися у прірву на автомобілі, а вже через хвилину біжите на базу, хапаєте оберемок завдань і відправляєтеся їх виконувати. По дорозі потрібно неодмінно обшукати півдюжини занедбаних бунгало і заодно прогулятися по живописному пляжу. Ну а потім імунних чекає нагорода у вигляді грошей і доброї зброї, з яким гріх не покопатися у верстата. Самі розумієте, після таких веселощів повертатися в «сингл» - суще мука.
В умовах локального зомбі-апокаліпсису кмітливість починає працювати на повну котушку. Що тільки не придумаєш, щоб зберегти милий серцю мозок на місці!
Зомбі з гнилизною
На жаль, навіть в кооперативі Dead Island радує не завжди. Мабуть, в гонитві за різноманітністю одного разу автори посилають нас в смердючу каналізацію, успішних добряче набриднути і трохи зіпсувати враження. Також деякі місії з супроводу Припадочні NPC затягнуті і тому дратують. Але найчастіше, на щастя, почуття міри не покидає творців.
Головний же недолік проекту, як не дивно, - бойова система. Ні, вона зовсім не доводить до сказу і працює цілком адекватно. Однак для бойовика, в якому число жертв йде на сотні, процес розправи занадто простий. Рукопашних прийомів - кіт наплакав, а видовищним «Мертвий острів» назвуть хіба що ті, хто не чув про Dark Messiah of Might and Magic і The Chronicles of Riddick.
Варто згадати й прикрі технічні проблеми. Зібратися в DI вчотирьох з друзями - то ще випробування. Сьогодні все може працювати відмінно, але немає ніякої гарантії, що завтра гру не почне лихоманити. У такому випадку відключення від сервера кожні десять хвилин і інші «радощі» забезпечені.
Цьому хлопцеві в синьому позаздрив би сам Іван Сусанін - так спритно водити супутників колами не вмів, напевно, навіть наш знаменитий співвітчизник ...
***
Але якщо регулярні «дісконнекти» вас минуть, DI подарує як мінімум двадцять годин задоволення. Коли поруч є троє вірних товаришів, всі недоліки здаються настільки несуттєвими, що про них миттєво забуваєш. Іншими словами, любителям кооперативних бойовиків пропускати Dead Island настійно не рекомендується.
Плюси: веселе спільне проходження; концепція Diablo працює добре; різноманітна зброя; красиві пейзажі. Мінуси: тужливий одиночний режим; деякі епізоди затягнуті; легкий дисбаланс класів; бойова система і «прокачування» простуваті; технічні неполадки.
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]